Do 15 stycznia, a więc w ciągu najbliższego tygodnia mieszkańcy Łodzi mogą złożyć nowe deklaracje śmieciowe. To warunek konieczny, by płacić nowe, dużo niższe stawki za wywóz nieczystości w mieście.
1 stycznia br. rada miejska uchwaliła niższe stawki za odpady. Miasto zobowiązało się do przekazania mieszkańcom nowych deklaracji, jednak wciąż tego nie zrobiło. Czasu zostało niewiele.
Dzięki nowym deklaracjom spore oszczędności
Nowe stawki za odbiór śmieci umożliwiają płacenie 7 zł za śmieci posegregowane, zaś nieposegregowane – 12 zł. Jednak by nowe stawki obowiązywały mieszkańców konieczne jest wypełnienie nowej deklaracji śmieciowej. Przykładowo więc, w przypadku czteroosobowej rodziny miesięcznie będzie trzeba płacić 28 zł, dotychczas kwota ta była o 38 zł wyższa i wynosiła 66 zł. Rocznie przełoży się to na blisko 500 zł oszczędności.
Nowe deklaracje muszą wypełnić właściciele domów jednorodzinnych, zarządcy wspólnot i administratorzy spółdzielni mieszkaniowych. Do urzędu powinni je dostarczyć do 15 stycznia br. Jeśli tego się nie zrobi, za styczeń 2014 roku będzie trzeba zapłacić starą, wyższą stawkę. Ten obowiązek tak naprawdę dotyczy właścicieli domów jednorodzinnych, bo mieszkańcy spółdzielni i wspólnot nie muszą się o to martwić – obowiązku dopełnią ich administratorzy.
Nowych blankietów brak
Jak informowała wczoraj łódzka „Gazeta Wyborcza”, deklaracje nie są przekazywane mieszkańcom. Miasto zobowiązało się, że w pierwszych dniach stycznia blankiety będą wysyłane do wszystkich mieszkańców. Druki mają też rozwozić pracownicy firm odbierających odpady – Eko-Serwis, MPO i Remondis. Firmy blankiety mają otrzymywać bezpośrednio od miasta, ale urzędowa powielarnia nie nadąża z drukiem.
Brakuje ich też w Centrach Obsługi Mieszkańców, a więc dawnych delegaturach dzielnicowych. Mieszkańcy zaniepokojeni ich brakiem informują o tym gazetę, dodając tym samym, że ich pracownicy nie wiedzą kiedy się pojawią. Druki deklaracji śmieciowej są natomiast dostępne do samodzielnego pobrania i wydrukowania ze strony www.czystemiasto.uml.lodz.pl.
Pierwsza nowa opłata powinna być wniesiona na konto podane w deklaracji do 15 lutego br.
Na podstawie: Lodz.gazeta.pl