Bezpieczna energia z odpadów

Śmieci przykrywają piaseczyńskie osiedle

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej „Julianka” w podwarszawskim Piasecznie negocjuje z gminą, by ta zadbała o częstszy wywóz śmieci z osiedla. Dziś tonie w śmieciach.

Do niedawna z tego osiedla w Piasecznie odpady były odbierane codziennie. Dziś śmierci zabierane są trzy razy w tygodniu. Osiedle, na którym są 292 lokale mieszkalne ma dwa niewielkie śmietniki, które dosłownie zasypują odpady. Władze miasta obiecują przyjrzeć się sprawie.

Tymczasem zarząd wspólnoty zainwestował w dodatkowe kontenery i kolejny śmietnik, ale to wciąż za mało. Po dwóch dniach 16 pojemników, które są obecnie na osiedlu się zapełnia. Jak podtrzymuje jeden z członków zarządu wspólnoty, Jacek Łęgowski cytowany przez witrynę internetową „Kuriera Południowego” do niedawna śmieci były wywożone z osiedla codziennie. Firma Jarper, w ramach zawartej z gminą Piaseczno umowy śmieci posegregowane odbiera tylko raz w tygodniu, zaś śmieci mieszane – trzy razy w tygodniu.

Oba zapełniające się szybko śmietniki nie przekonują gminy, by ta zainterweniowała w sprawie. Wciąż brak jest jednoznacznej deklaracji i obietnicy renegocjacji umowy z firmą Jarper. Gdy Łęgowski próbował umówić się na spotkanie z burmistrzem pierwszym wolnym terminem, jaki mu zaproponowano była druga połowa listopada tego roku.

Konfliktowe śmieci

„Kurier Południowy” zapytał radną Hannę Krzyżewską o szanse na zwiększenie częstotliwości wywozu nieczystości z osiedla przy ul. Julianowskiej 42. – „Za taką usługę gmina musi Jarperowi dodatkowo zapłacić. A jak inni dowiedzą się, że istnieje możliwość częstszego odbioru śmieci, takich próśb pod adresem gminy może być znacznie więcej” – tłumaczyła dziennikarzom gazety.

Konflikt między członkami zarządu, a gminą postępuje, do tego włączają się mieszkańcy osiedla, którzy coraz częściej zarzucają brak efektów członkom zarządu. Dodają też, że brak odpowiedniego zabezpieczenia śmietnika wpływa nie tylko na komfort mieszkania, ale i na bezpieczeństwo. Przedstawiciele wspólnoty zapewniają jednak, że obecnie priorytetem jest zwiększenie częstotliwości świadczenia usług przez firmę Jarper.