Przetarg na rozbudowę spalarni śmieci przy ulicy Zabranieckiej na Targówku Fabrycznym trwa w najlepsze. MPO czeka na oferty do 10. sierpnia i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wielka inwestycja rozpocznie się już jesienią 2017 roku i potrwa do jesieni 2019 roku. Jednak już teraz pojawiają się pytania, o ile zwiększy się natężenie ruchu oraz którędy pojadą śmieciarki dowożące odpady do spalarni?
Rozbudowana spalarnia ma przerabiać ponad 1/3 wszystkich śmieci z całej Warszawy, będzie to ok. 300 tysięcy ton odpadów rocznie – to o wiele więcej niż obecnie.
MPO zapewnia, że powstająca spalarnia będzie wyposażona w najnowocześniejsze filtry i systemy, które całkowicie powstrzymają wydzielanie nieprzyjemnych zapachów.
Jednak ciągle pozostaje kwestia większej liczby śmieciarek, które codziennie będą dowozić odpady do nowopowstałej spalarni. MPO prognozuje, że natężenie ruchu śmieciarek wzrośnie z ok. 60 do – po rozbudowie w 2022 roku – ok. 270 pojazdów na dobę.
Jednak ten wzrost w natężeniu ruchu ma nie być aż tak odczuwalny, ponieważ olbrzymia większość śmieciarek ma w 2022 roku jeździć Trasą Świętokrzyską i ulicą Nowotrocką oraz obwodnicą Śródmieścia. MPO ma nadzieję, że będące w budowie drogi, uda się skończyć do czasu otwarcia spalarni.
Rozbudowa spalarni na Targówku ma kosztować ok. 1,1 mld zł. W zamian za możliwość przeprowadzenia takiej inwestycji dzielnica dostała w ostatnich latach kilkadziesiąt milionów złotych, za które zbudowano promenadę i skwery wzdłuż kanału Bródnowskiego oraz zalew przy ul. Bardowskiego.
Na podstawie: http://www.targowek.info